Wydrukuj tę stronę
środa, 28 grudzień 2022 12:50

Czym jest live streaming i dlaczego warto wykorzystywać go w marketingu

Czym jest live streaming Czym jest live streaming mat. prasowe

Live streaming marketing to coraz popularniejszy trend w marketingu, który jest chętnie wykorzystywany przez firmy działające w różnych branżach. Zobaczmy, na czym dokładnie polega oraz jakie posiada korzyści.

 

Live streaming marketing - czym jest?

Live streamingi to transmisje prowadzone na żywo w sieci internetowej, polegające na publikowaniu obrazu i dźwięku w Internecie w czasie rzeczywistym. Na popularności mocno zyskały w ciągu ostatnich kilku lat - internauci transmitują w sieci wydarzenia kulturalne, eventy sportowe, koncerty, a nawet rozgrywki w grach komputerowych. Do live streaming wykorzystuje się zarówno komputery czy laptopy, jak i smartfony. Ważne, aby dane urządzenie miało kamerę, mikrofon oraz dostęp do Internetu. Transmisje online można prowadzić za pomocą różnych dedykowanych im platform lub serwisów społecznościowych, np. Instagrama, Facebooka lub Youtube. Jak można się domyślić, live streaming marketing jest więc wykorzystaniem treści wideo tworzonych, dystrybuowanych i oglądanych w czasie rzeczywistym w celu promowania produktów lub usług danej firmy. Marketing cyfrowy jest obecnie niezbędnym kanałem reklamowym dla przedsiębiorstw. Jeśli firma chce mieć skuteczną promocję w sieci to musi iść za duchem czasu i nadążać za aktualnymi trendami, dlatego to, że marketerzy sięgną po live streaming było tylko kwestią czasu. Podobnie jak za pomocą live streamingu internauci transmitują różne treści, tak samo w przypadku live streaming marketingu firmy wykorzystują różne formy transmisji. Popularne są transmisje sprzedażowe, wywiady, sesje Q&A ze specjalistami z branży, spotkania z influencerami, prezentacje produktów czy webinary edukacyjne. Najważniejsze, aby forma transmisji była dopasowana do charakteru i działalności marki oraz przede wszystkim do jej klientów.

Live streaming marketing - dlaczego warto?

Transmisje na żywo pomagają firmom łączyć się z nowymi odbiorcami i jednocześnie pielęgnować więzi ze stałymi klientami. To praktyczny i bardzo opłacalny sposób na uzupełnienie i ulepszenie strategii marketingowej przedsiębiorstwa. Wśród zalet wykorzystania live streamingu w strategii marketingowej należy wymienić:

  • zaangażowanie klientów

Prowadzenie live streamingów pozwala na zaangażowanie klientów. Warto pamiętać, że tworząc transmisję można umożliwić oglądającym ją osobom pisanie wypowiedzi, zadawanie pytań czy reagowanie na transmitowane treści. Sprawia to, że klienci odczuwają, że mają wpływ na wygląd transmisji i są bardziej zaangażowani niż podczas oglądania zwykłego filmu reklamowego.

  • możliwość dotarcia do dużej ilości odbiorców

Odpowiednio tworząc i reklamując transmisję online można dotrzeć do ogromnej liczby użytkowników sieci. Tak naprawdę nie ma ograniczeń co do tego, kto może uczestniczyć w transmisji. Dzięki temu, transmitowane treści są dostępne również dla tych osób, do których prawdopodobnie nie byłoby możliwości dotrzeć w realu.

  • nawiązanie więzi z klientami

Live streaming umożliwia stworzenie bardziej osobistego kontaktu z odbiorcami. Klienci lubią widzieć, że dana marka jest szczera i autentyczna, a relacje i więzi budowane podczas transmisji live pozwalają im odnieść właśnie takie wrażenie. Uczestnicy transmisji podczas dobrze zaplanowanego i przeprowadzonego live streamingu często czują się bardziej jak podczas rozmowy ze znajomym niż podczas brania udziału w promocji jakiejś firmy. Transmisje live humanizują markę i sprawiają, że jest ona bliższa konsumentom.

  • niskie koszty

Aby prowadzić profesjonalną transmisję online potrzebny jest dobry mikrofon i kamera, które zapewnią wysoką jakość dźwięku i obrazu. Zakup sprzętu jest jednak jednorazowym kosztem. Oprócz tego, późniejsze tworzenie live streamingu jest stosunkowo tanie, szczególnie w porównaniu z kręceniem innego rodzaju materiałów wideo.

  • generowanie przychodów

Niektóre formy live streamingów mogą generować przychody. Mowa tu np. o transmisjach sprzedażowych, podczas których widzowie kupują ubrania lub biżuterię. Oprócz tego, niektóre firmy z większym stażem w prowadzeniu live streamingów mogą pobierać opłaty za dostęp do transmisji online, szczególnie do webinarów edukacyjnych.