Spis treści
- Wygląd i wyposażenie wersji LT bez opcji dodatkowych
- Porównanie zasięgu z Volkswagenem, Hyundaiem i Toyotą
- Osiągi i prowadzenie na tle popularnych elektryków
- Koszty wyposażenia dodatkowego i konfiguracja
- Tabela danych technicznych Equinox EV LT
- Glosariusz
Wygląd i wyposażenie wersji LT bez opcji dodatkowych
Chevrolet Equinox EV LT w wersji podstawowej kosztuje 149 000 zł i oferuje kompletne wyposażenie bez potrzeby sięgania po drogie dodatki. Egzemplarz testowy nie zawierał żadnych pakietów ani akcesoriów, a mimo to przyciągał uwagę designem oraz jakością materiałów. Duże, 19-calowe felgi, wygodne siedzenia z czarnej tkaniny oraz estetyczne wnętrze to tylko niektóre z cech wersji LT.
Model ten nie zawiera plastikowych zaślepek ani uproszczonych elementów często kojarzonych z podstawowymi wersjami. Konsola centralna wyposażona jest w dwa duże ekrany wysokiej rozdzielczości, współpracujące z systemem Google. Całość przypomina wnętrza droższych pojazdów z segmentu premium.
Wyróżnikiem jest także niska masa – o 136 kg mniejsza niż w wersji RS z napędem na cztery koła. Lżejsza konstrukcja wpływa pozytywnie na komfort jazdy i osiągi pojazdu.

Porównanie zasięgu z Volkswagenem, Hyundaiem i Toyotą
85-kilowatogodzinna bateria zastosowana w Equinox EV LT pozwala przejechać aż 513 kilometrów według normy EPA. W warunkach testowych przy stałej prędkości 113 km/h zasięg wyniósł 421 kilometrów, co jest wynikiem wyraźnie wyższym od większości konkurentów w tej klasie.
Dla porównania:
- Volkswagen ID4 (62 kWh) – 331 km (EPA)
- Hyundai Kona EV (48,6 kWh) – 321 km (EPA)
- Toyota bZ4X (57,7 kWh) – 405 km (EPA)
Chevrolet oferuje więc większy zasięg za niższą cenę, co czyni go liderem w segmencie miejskich SUV-ów elektrycznych.

Osiągi i prowadzenie na tle popularnych elektryków
Equinox EV LT osiąga 100 km/h w czasie 7,4 sekundy, co czyni go jednym z najszybszych modeli w segmencie aut z napędem na przód. Prędkość na dystansie 1/4 mili to 142 km/h przy czasie 15,9 sekundy. Hamowanie z 96 km/h zajmuje tylko 33,8 metra, co daje przewagę nad konkurencją.
Przyczepność boczna wynosi 0,87 g – więcej niż w Hyundaiu Kona Electric, Toyocie bZ4X czy Fordzie Mustang Mach-E. Samochód prowadzi się pewnie nawet na krętych drogach, a elektronika wspomagająca jazdę działa skutecznie i bez opóźnień.
W kontekście testów dynamicznych Equinox dorównuje droższym modelom, a nawet przewyższa niektóre z nich, jak potwierdzają dane z testu manewrowego po ósemce.
Warto dodać, że to już kolejny przypadek, gdy Chevrolet pozytywnie zaskakuje możliwościami w rozsądnej cenie. Podobną równowagę między jakością a osiągami zachowuje GMC Yukon Denali 2025, który również prezentuje przemyślaną konfigurację techniczną i komfort użytkowania.

Koszty wyposażenia dodatkowego i konfiguracja
Chevrolet Equinox EV LT bez opcji kosztuje 149 000 zł, ale dodatki znacząco podnoszą cenę. W ofercie dostępne są dwa główne pakiety wyposażenia:
- Pakiet Komfortowy za 35 500 zł
- Pakiet Premium za 48 800 zł
Dodatki obejmują m.in. dach w innym kolorze, hak holowniczy, sportowe wykończenia oraz zaawansowane systemy asysty kierowcy. Warto podkreślić, że nawet bez nich pojazd prezentuje się nowocześnie i funkcjonalnie.
W konfiguratorze dostępne są również opcje takie jak:
- maty podłogowe
- osłony bagażnika
- czarne lub chromowane elementy nadwozia
Przy rozsądnym podejściu do zakupu, klient może otrzymać nowoczesnego SUV-a z dużym zasięgiem i wygodą jazdy za mniej niż 160 000 zł. Dla porównania, niektóre auta z podobną charakterystyką, jak Kia EV6 GT, zaczynają się od wyższych kwot.
Tabela danych technicznych Equinox EV LT
Parametr | Wartość |
---|---|
Cena bazowa | 149 000 zł |
Napęd | Przedni (silnik synchroniczny z magnesami trwałymi) |
Moc | 220 KM |
Moment obrotowy | 329 Nm |
Akumulator | 85 kWh (litowo-jonowy NCMA) |
Przyspieszenie 0–100 km/h | 7,4 s |
Hamowanie 100–0 km/h | 33,8 m |
Zużycie energii (EPA) | 117/100/109 mpg-e |
Zasięg EPA | 513 km |
Zasięg testowy | 421 km |
Liczba pasażerów | 5 |
Glosariusz
EPA
Agencja Ochrony Środowiska Stanów Zjednoczonych (Environmental Protection Agency), odpowiedzialna m.in. za standaryzację testów zużycia energii i emisji spalin. W kontekście samochodów elektrycznych wskazuje przewidywany zasięg pojazdu przy typowym użytkowaniu w warunkach miejskich i drogowych.
MPG-e
Ekwiwalent mil na galon (miles per gallon equivalent) – jednostka używana do porównywania efektywności energetycznej pojazdów elektrycznych z tradycyjnymi samochodami spalinowymi. Im wyższa wartość, tym mniejsze zużycie energii.
NCMA
Typ chemii ogniw litowo-jonowych zawierających nikiel, kobalt, mangan i aluminium. Takie baterie są wydajniejsze, mają dłuższą żywotność i oferują większą pojemność energetyczną niż starsze konstrukcje.
Test po ósemce
Standardowy test manewrowości w kształcie ósemki, pozwalający ocenić zwinność pojazdu oraz sposób, w jaki radzi sobie on z przeciążeniami bocznymi i zmianami kierunku jazdy.
Google Built-In
Wbudowany system operacyjny firmy Google, integrujący aplikacje takie jak Mapy, Asystent, Sklep Play i inne bez potrzeby korzystania z zewnętrznego smartfona. Pozwala na sterowanie funkcjami auta oraz dostęp do usług cyfrowych.