czwartek, 26 czerwiec 2025 11:38

Chevrolet Equinox EV LT 2025 - zaskakuje zasięgiem i rozsądną ceną

Chevrolet Equinox EV Chevrolet Equinox EV Fot: chevrolet.com

Nowy Chevrolet Equinox EV LT 2025 to dowód na to, że przystępna cena nie musi oznaczać rezygnacji z jakości, technologii i przyjemności z jazdy. Producent zdecydował się na wypuszczenie bazowej wersji bez dodatków, która już w standardzie oferuje bogate wyposażenie i parametry, których mogą pozazdrościć drożsi konkurenci. Zaskakuje zasięg, pozytywnie wypadają osiągi, a jakość prowadzenia przewyższa wiele modeli z wyższej półki cenowej. W porównaniu z wersją RS, bazowy wariant LT z napędem na przód wydaje się bardziej spójny i funkcjonalny. To propozycja dla tych, którzy szukają praktycznego, miejskiego elektryka z możliwością wyjazdu w trasę.

 Spis treści

Wygląd i wyposażenie wersji LT bez opcji dodatkowych

Chevrolet Equinox EV LT w wersji podstawowej kosztuje 149 000 zł i oferuje kompletne wyposażenie bez potrzeby sięgania po drogie dodatki. Egzemplarz testowy nie zawierał żadnych pakietów ani akcesoriów, a mimo to przyciągał uwagę designem oraz jakością materiałów. Duże, 19-calowe felgi, wygodne siedzenia z czarnej tkaniny oraz estetyczne wnętrze to tylko niektóre z cech wersji LT.

Model ten nie zawiera plastikowych zaślepek ani uproszczonych elementów często kojarzonych z podstawowymi wersjami. Konsola centralna wyposażona jest w dwa duże ekrany wysokiej rozdzielczości, współpracujące z systemem Google. Całość przypomina wnętrza droższych pojazdów z segmentu premium.

Wyróżnikiem jest także niska masa – o 136 kg mniejsza niż w wersji RS z napędem na cztery koła. Lżejsza konstrukcja wpływa pozytywnie na komfort jazdy i osiągi pojazdu.

Deska rozdzielcza Chevrolet Equinox EV LT z ekranami i kierownica
Źródło: Chevrolet.com

Porównanie zasięgu z Volkswagenem, Hyundaiem i Toyotą

85-kilowatogodzinna bateria zastosowana w Equinox EV LT pozwala przejechać aż 513 kilometrów według normy EPA. W warunkach testowych przy stałej prędkości 113 km/h zasięg wyniósł 421 kilometrów, co jest wynikiem wyraźnie wyższym od większości konkurentów w tej klasie.

Dla porównania:

  • Volkswagen ID4 (62 kWh) – 331 km (EPA)
  • Hyundai Kona EV (48,6 kWh) – 321 km (EPA)
  • Toyota bZ4X (57,7 kWh) – 405 km (EPA)

Chevrolet oferuje więc większy zasięg za niższą cenę, co czyni go liderem w segmencie miejskich SUV-ów elektrycznych.

Detal felgi i przedniego blotnika Equinox EV LT
Źródło: Chevrolet.com

Osiągi i prowadzenie na tle popularnych elektryków

Equinox EV LT osiąga 100 km/h w czasie 7,4 sekundy, co czyni go jednym z najszybszych modeli w segmencie aut z napędem na przód. Prędkość na dystansie 1/4 mili to 142 km/h przy czasie 15,9 sekundy. Hamowanie z 96 km/h zajmuje tylko 33,8 metra, co daje przewagę nad konkurencją.

Przyczepność boczna wynosi 0,87 g – więcej niż w Hyundaiu Kona Electric, Toyocie bZ4X czy Fordzie Mustang Mach-E. Samochód prowadzi się pewnie nawet na krętych drogach, a elektronika wspomagająca jazdę działa skutecznie i bez opóźnień.

W kontekście testów dynamicznych Equinox dorównuje droższym modelom, a nawet przewyższa niektóre z nich, jak potwierdzają dane z testu manewrowego po ósemce.

Warto dodać, że to już kolejny przypadek, gdy Chevrolet pozytywnie zaskakuje możliwościami w rozsądnej cenie. Podobną równowagę między jakością a osiągami zachowuje GMC Yukon Denali 2025, który również prezentuje przemyślaną konfigurację techniczną i komfort użytkowania.

Wnetrze z siedzeniami z przodu i tylu w Equinox EV LT
Źródło: Chevrolet.com

Koszty wyposażenia dodatkowego i konfiguracja

Chevrolet Equinox EV LT bez opcji kosztuje 149 000 zł, ale dodatki znacząco podnoszą cenę. W ofercie dostępne są dwa główne pakiety wyposażenia:

  • Pakiet Komfortowy za 35 500 zł
  • Pakiet Premium za 48 800 zł

Dodatki obejmują m.in. dach w innym kolorze, hak holowniczy, sportowe wykończenia oraz zaawansowane systemy asysty kierowcy. Warto podkreślić, że nawet bez nich pojazd prezentuje się nowocześnie i funkcjonalnie.

W konfiguratorze dostępne są również opcje takie jak:

  • maty podłogowe
  • osłony bagażnika
  • czarne lub chromowane elementy nadwozia

Przy rozsądnym podejściu do zakupu, klient może otrzymać nowoczesnego SUV-a z dużym zasięgiem i wygodą jazdy za mniej niż 160 000 zł. Dla porównania, niektóre auta z podobną charakterystyką, jak Kia EV6 GT, zaczynają się od wyższych kwot.

Tabela danych technicznych Equinox EV LT

ParametrWartość
Cena bazowa 149 000 zł
Napęd Przedni (silnik synchroniczny z magnesami trwałymi)
Moc 220 KM
Moment obrotowy 329 Nm
Akumulator 85 kWh (litowo-jonowy NCMA)
Przyspieszenie 0–100 km/h 7,4 s
Hamowanie 100–0 km/h 33,8 m
Zużycie energii (EPA) 117/100/109 mpg-e
Zasięg EPA 513 km
Zasięg testowy 421 km
Liczba pasażerów 5

Glosariusz

EPA

Agencja Ochrony Środowiska Stanów Zjednoczonych (Environmental Protection Agency), odpowiedzialna m.in. za standaryzację testów zużycia energii i emisji spalin. W kontekście samochodów elektrycznych wskazuje przewidywany zasięg pojazdu przy typowym użytkowaniu w warunkach miejskich i drogowych.

MPG-e

Ekwiwalent mil na galon (miles per gallon equivalent) – jednostka używana do porównywania efektywności energetycznej pojazdów elektrycznych z tradycyjnymi samochodami spalinowymi. Im wyższa wartość, tym mniejsze zużycie energii.

NCMA

Typ chemii ogniw litowo-jonowych zawierających nikiel, kobalt, mangan i aluminium. Takie baterie są wydajniejsze, mają dłuższą żywotność i oferują większą pojemność energetyczną niż starsze konstrukcje.

Test po ósemce

Standardowy test manewrowości w kształcie ósemki, pozwalający ocenić zwinność pojazdu oraz sposób, w jaki radzi sobie on z przeciążeniami bocznymi i zmianami kierunku jazdy.

Google Built-In

Wbudowany system operacyjny firmy Google, integrujący aplikacje takie jak Mapy, Asystent, Sklep Play i inne bez potrzeby korzystania z zewnętrznego smartfona. Pozwala na sterowanie funkcjami auta oraz dostęp do usług cyfrowych.