Spis treści:
Nowa konstrukcja napędu i zwiększona moc hybrydowego przyspieszenia
Bateria o pojemności 84 kWh i tryby przygotowania ogniw do stylu jazdy
Ulepszenia systemów jazdy i symulowanej skrzyni biegów z podpowiedzią zmiany przełożeń
Zaawansowana akustyka i wirtualny przeciwnik na torze
Nowa stylistyka z rozbudowaną aerodynamiką i lekkimi kołami
Nowe zawieszenie, wzmocnione hamulce i ulepszona geometria układu jezdnego
Wnętrze sportowe z Alcantarą, nową kierownicą i kubełkowymi fotelami
Dziesięciolecie działu N i dalsze plany rozwoju sportowych modeli Hyundai
Inspiracje z gier i cyfrowych mechanik w projektowaniu samochodu
Nowa konstrukcja napędu i zwiększona moc hybrydowego przyspieszenia
Hyundai Ioniq 6 N posiada podwójny napęd elektryczny o mocy 601 KM, który można zwiększyć do 641 KM dzięki funkcji N Grin Boost. Maksymalny moment obrotowy wynosi 770 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 3,2 sekundy. Inżynierowie zastosowali nowe magnesy w silnikach, co poprawia ich trwałość podczas jazdy torowej.
Bateria o pojemności 84 kWh i tryby przygotowania ogniw do stylu jazdy
Model korzysta z baterii 84 kWh, którą można naładować od 10 do 80% w 18 minut, oferując zasięg około 467 kilometrów. Nowy system kondycjonowania akumulatora pozwala ustawić tryby: Drag, Sprint lub Endurance. Każdy z nich podgrzewa baterię do optymalnej temperatury – od 10 do 40 stopni Celsjusza w zależności od potrzeb.
Ulepszenia systemów jazdy i symulowanej skrzyni biegów z podpowiedzią zmiany przełożeń
System N e-Shift symuluje ośmiobiegową skrzynię biegów i sygnalizuje moment zmiany przełożenia poprzez oświetlenie ambientowe. Funkcja działa w każdym trybie jazdy – również ekologicznym. System połączono z kontrolą startu oraz trybem dryftu, co pozwala na widowiskowe poślizgi.
Zaawansowana akustyka i wirtualny przeciwnik na torze
Najnowsza wersja systemu N Active Sound + oferuje lepszą jakość dźwięku, a także nowe efekty akustyczne. Funkcja N Track Manager umożliwia tworzenie własnych torów, pomiar czasu okrążeń i śledzenie „duchowego” auta – wizualizacji wzorowanej na grach wyścigowych.
Nowa stylistyka z rozbudowaną aerodynamiką i lekkimi kołami
Z przodu pojawił się większy grill z aktywnymi żaluzjami, nowy splitter, a nadkola zostały poszerzone o 30 mm z każdej strony. Samochód otrzymał również progi, 20-calowe kuté felgi i czarne skrzydło typu „łabędzia szyja”. „Forma wynika z funkcji” – powiedział główny projektant Eduardo Ramirez.
Nowe zawieszenie, wzmocnione hamulce i ulepszona geometria układu jezdnego
Inżynierowie przeprojektowali geometrię zawieszenia, dodali nową rozpórkę tylną, amortyzatory elektroniczne i sztywniejsze sprężyny. Poprawiono też układ hamulcowy. Regeneracja energii działa teraz wydajniej. Z tyłu znalazł się mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Wnętrze sportowe z Alcantarą, nową kierownicą i kubełkowymi fotelami
We wnętrzu znajdują się sportowe fotele kubełkowe, nowa kierownica N oraz duże powierzchnie pokryte Alcantarą. Całość zaprojektowano z myślą o użytkowaniu torowym i dynamicznej jeździe na co dzień.
Dziesięciolecie działu N i dalsze plany rozwoju sportowych modeli Hyundai
Szef działu N, Joon Park, przypomniał, że 10 lat to dopiero początek historii sportowej linii Hyundai. Firma planuje kolejne modele o jeszcze większym stopniu zaawansowania technologicznego. Celem jest dominacja w segmencie elektrycznych aut wyczynowych.
Inspiracje z gier i cyfrowych mechanik w projektowaniu samochodu
Twórcy Ioniq 6 N sięgnęli po mechaniki znane z wirtualnego świata. Tryb ghost-car, system śledzenia danych z okrążeń i dynamiczne oświetlenie przypominają rozwiązania z gier wyścigowych. Podobną symulacyjną głębię mają gry takie jak Wheel World, gdzie nacisk położony jest na immersję i fizykę zachowań postaci. Również w Wuchang: Fallen Feathers widoczna jest inspiracja kontrolowaną walką, co można przełożyć na dryft i balans nadsterowności w Ioniq 6 N.
| Parametr | Wartość |
|---|---|
| Moc maksymalna | 641 KM z funkcją N Grin Boost |
| Przyspieszenie 0–100 km/h | 3,2 sekundy |
| Pojemność baterii | 84 kWh |
| Zasięg (szacunkowy) | ok. 467 km |
| Czas ładowania 10–80% | 18 minut |
| Felgi | 20-calowe kuté |
| Nowe systemy | N Track Manager, N Battery Conditioning, N Drift Optimizer |
Hyundai Ioniq 6 N łączy surową siłę z cyfrową precyzją. Nowoczesne technologie i sportowy charakter czynią z niego nie tylko kontynuację linii N, ale także wzorzec nowego podejścia do projektowania samochodów elektrycznych z emocjami.