środa, 23 lipiec 2025 18:53

Renault Rafale 2025 - nowy SUV coupe

Renault Rafale 2025 Renault Rafale 2025 Fot: Youtube.com/@renaultgroup

Renault zaprezentował swój najnowszy model segmentu SUV coupe – Rafale. To największy i najbardziej zaawansowany technologicznie samochód francuskiej marki. Łączy dynamiczną stylistykę, przestronność i rozwiązania hybrydowe, które mają przyciągnąć klientów szukających kompromisu między funkcjonalnością a nowoczesnym stylem.

 

Spis treści:
Renault Rafale jako flagowy SUV coupe
Przestronne wnętrze i technologia na poziomie premium
Porównanie cen i wersji Renault Rafale 2025
Konkurencja dla niemieckich marek premium
Finalne uwagi na temat Rafale

Renault Rafale jako flagowy SUV coupe

Renault Rafale to pierwszy samochód tej marki zaprojektowany całkowicie przez Gillesa Vidala, byłego głównego projektanta Peugeota. Auto bazuje na tej samej platformie co modele Espace i Austral, ale wyróżnia się dynamiczną linią nadwozia typu coupe oraz nowym językiem stylistycznym. W ofercie znajdują się dwa warianty napędów hybrydowych:

  • Pełna hybryda (self-charging): 197 KM, napęd na przód, system czterech kół skrętnych, średnie spalanie 4,7 l/100 km
  • Hybryda plug-in: 296 KM, napęd na wszystkie koła, akumulator 22 kWh, do 105 km zasięgu elektrycznego, spalanie po rozładowaniu 5,9 l/100 km

Oba warianty wykorzystują silnik 1.2 turbo z trzema cylindrami oraz innowacyjne zawieszenie i system 4Control.

>

Przestronne wnętrze i technologia na poziomie premium

Wnętrze Rafale oferuje ponad 24 cale ekranów dotykowych i cyfrowych wskaźników oraz wysoką jakość materiałów wykończeniowych. Mimo opadającej linii dachu typu coupe, samochód zapewnia dużo przestrzeni dla pasażerów z tyłu. Wszystko dzięki platformie z Espace i rezygnacji z trzeciego rzędu siedzeń. Wnętrze wyróżnia się:

  • panoramicznym dachem z regulowaną przezroczystością (4 tryby),
  • dzieloną tylną kanapą w układzie 40/20/40,
  • wysoką podłogą bagażnika z typową dla hybryd konstrukcją.

Poziom wygody i przestrzeni wnętrza Rafale porównywany jest do droższych SUV-ów klasy wyższej.

 

Zblizenie na logo Renault Rafale na metalicznym niebieskim lakierze
Fot: Youtube.com/@renaultgroup

Porównanie cen i wersji Renault Rafale 2025

Ceny modelu Rafale zaczynają się od 182 000 zł za wariant pełnej hybrydy i od 218 000 zł za wersję plug-in hybrid. Wyposażenie standardowe obejmuje:

  • 20-calowe felgi,
  • wbudowaną nawigację z usługami Google,
  • pakiet asystentów jazdy,
  • cyfrowy kokpit i duży ekran centralny.

Lepsze wersje oferują zawieszenie adaptacyjne i napęd na cztery koła. Renault proponuje atrakcyjne formy leasingu, gdzie przy dużej wpłacie miesięczna rata może wynieść poniżej 1100 zł. Przy mniejszej wpłacie miesięczny koszt leasingu przekracza 2500 zł, ale oferta nadal pozostaje konkurencyjna w porównaniu z niemieckimi SUV-ami.

Wnetrze Renault Rafale z nowoczesnym ekranem centralnym i cyfrowymi zegarami
Fot: Youtube.com/@renaultgroup
WersjaMocNapędZasięg EVSpalanie (l/100 km)Cena (PLN)
Pełna hybryda 197 KM przód, 4Control brak 4,7 182 000
Plug-in hybrid 296 KM 4x4, zawieszenie adaptacyjne 105 km 5,9 218 000

Konkurencja dla niemieckich marek premium

Rafale ma rywalizować z takimi modelami jak Audi Q5 Sportback czy Mercedes GLC Coupe, oferując podobny rozmiar za znacznie niższą cenę. Renault deklaruje, że Rafale ma więcej wspólnego z nowoczesnymi miejskimi elektrykami niż z przeszłością reprezentacyjną marki. Design nadwozia został wzbogacony grillem zaprojektowanym przy wsparciu sztucznej inteligencji. Całość uzupełnia dynamiczna linia boczna oraz charakterystyczne tylne reflektory. To kolejny interesujący krok francuskiej marki po premierach takich jak Renault 5, który pokazuje, że Renault stara się budować nową, świeżą tożsamość.

Zblizenie na felge Renault Rafale z kanciastym geometrycznym wzorem
Fot: Youtube.com/@renaultgroup

Finalne uwagi na temat Rafale

Rafale nie jest najbardziej ekscytującym autem w gamie Renault, ale prezentuje wyraźny kierunek rozwoju – praktyczny, komfortowy i przemyślany. To propozycja dla kierowców ceniących technologię i przestrzeń, ale unikających niemieckich cen. Równocześnie warto zauważyć, że inne marki z segmentu także oferują ciekawe alternatywy. Przykładem może być Kia, której modele coraz częściej pojawiają się w zestawieniach z autami klasy średniej wyższej i premium. To pokazuje, jak zmienia się układ sił na rynku. Renault Rafale to propozycja kompletna – nie przełomowa, ale solidna i dobrze wyceniona.

Sylwetka boczna Renault Rafale z opadajaca linia dachu i czarnymi kolami
Fot: Youtube.com/@renaultgroup