Wydrukuj tę stronę
wtorek, 01 luty 2022 10:29

Jakie przedmioty warto wprowadzić w każdej szkole?

Jakie przedmioty warto wprowadzić w szkole Jakie przedmioty warto wprowadzić w szkole fot:pixabay

Szkoła daje nam masę niekoniecznie potrzebnej wiedzy, która nie przekłada się często w żadnym stopniu na to, jak radzimy sobie w dorosłym życiu. Można to łatwo naprawić, wprowadzając do programu kilka przedmiotów, które są ściśle skupione na nauce potrzebnych i przydatnych w naszej codzienności rzeczy. Niestety istnieje ryzyko, że jeśli się z nim znajdą, to uczniowie bardzo szybko potraktują je tak, jak każdy inny przedmiot.

 

Filozofia albo umiejętność logicznego myślenia

Kiedyś każda osoba na studiach miała obowiązkowe zajęcia z filozofii. To dlatego, że jest to po prostu umiejętność wyciągania wniosków na podstawie danych dostarczonych przez innych. W teorii powinna nas tego uczyć matematyka, ale nie skupia się ona na nauce praktycznych umiejętności, a na używaniu nieprzydatnych wzorów, których nie trzeba pamiętać. Przez to, że przez całą naszą przygodę ze szkołą nie uczy się nas, jak prowadzić swoje myślenie w logiczny sposób, nie jesteśmy w stanie tego zrobić, kiedy zmuszają nas do tego okoliczności. Filozofia mogłaby przygotować nas na przykład do podejmowania logicznych decyzji.

Podstawy zarządzania zasobami materialnymi i ludzkimi

Zarządzanie nie zawsze musi się nam przydać na dużą skalę, w końcu nie każdy marzy o zostaniu dyrektorem. Nie zmienia to jednak faktu, że każda osoba, która wchodzi w dorosłe życie, musi nim zarządzać w mniejszym lub większym stopniu. Nie ważne, czy przygotowujemy budżet domowy, organizujemy dzień naszej rodziny czy planujemy wakacje, wszystko to wymaga od nas podstawowych umiejętności zarządzania, których czasem nam brakuje. Możemy na szczęście łatwo nadrobić nasze braki, ale nie w szkole. A gdybyśmy wprowadzili do niej przedmiot opierający się na zarządzaniu, pomoglibyśmy całej masie dzieciaków.

Podstawy dbania o środowisko

Dbanie o środowisko to dziś bardzo kontrowersyjny temat, a wcale nie powinno tak być. Okazuje się, że masa osób dalej neguje wpływ człowieka na ocieplenia klimatu albo nie jest przekonana, czy oceany na pewno się podnoszą. To bardzo szkodliwa postawa, bo pozwala nam niejako dalej zanieczyszczać naturalne środowisko, jakim się otaczamy. Dodatkowa godzina tygodniowo poświęcona uczeniu dzieci, jak mogą małym kosztem pomóc naszej planecie albo jakie ich zachowania są szkodliwe, pomoże im w przyszłości podejmować zdrowe decyzje konsumencie i rozumieć konsekwencje swoich działań.