piątek, 11 kwiecień 2025 18:29

Nowa Toyota Camry 2025 z napędem hybrydowym zaskakuje komfortem i oszczędnością

Nowa Toyota Camry 2025 Nowa Toyota Camry 2025 Fot: toyota.pl

Choć przez lata uchodziła za pojazd flotowy, Toyota Camry Ascent Sport 2025 udowadnia, że sedan nadal może być konkurencyjny wobec SUV-ów. Nowy model oferuje nowoczesny układ hybrydowy, wysoki komfort jazdy oraz bardzo niskie spalanie. Auto przeszło technologiczną metamorfozę i nie tylko spełnia współczesne normy ekologiczne, ale też zapewnia wyjątkowe doznania z jazdy. To samochód, który warto poznać na nowo.

 

Spis treści:

Układ hybrydowy Toyoty i dane techniczne Camry 2025

Toyota Camry Ascent Sport 2025 została wyposażona wyłącznie w napęd hybrydowy z czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 2,5 litra. Współpracuje on z jednostką elektryczną, co daje łączną moc 170 kW. Całość napędzana jest poprzez przekładnię e-CVT i trafia na przednie koła.

Średnie zużycie paliwa wyniosło 5,9 l/100 km przy jeździe mieszanej, natomiast w trasie auto spalało zaledwie 3,8–4,0 l/100 km. Taki wynik to zasługa zoptymalizowanego zarządzania energią oraz możliwości jazdy wyłącznie na prądzie nawet przy 60 km/h.

Parametry techniczne obejmują między innymi:

  • Moc systemowa: 170 kW
  • Typ baterii: litowo-jonowa, 4,0 Ah
  • Zużycie paliwa (cykl mieszany): 5,9 l/100 km
  • Wymagane paliwo: benzyna 95-oktanowa
  • Pojemność zbiornika: 50 l
  • Emisja CO₂: 91 g/km

Toyota całkowicie zrezygnowała z klasycznych jednostek benzynowych, oferując tylko napęd hybrydowy.

Wnętrze modelu Ascent Sport i jego funkcjonalność

Kokpit nowej Camry to połączenie funkcjonalności, estetyki i nowoczesnych technologii. Zmodyfikowana deska rozdzielcza posiada zintegrowany ekran systemu multimedialnego z aktualną wersją oprogramowania Toyoty.

Na uwagę zasługuje:

  • 7-calowy ekran wskaźników z dodatkowymi wskaźnikami temperatury i paliwa
  • System nawigacji z mapą pogody
  • Kamerę 360° z widokiem przezroczystego podwozia
  • Bezprzewodową ładowarkę, porty USB-C, duży schowek centralny

Fotele pokryte są wysokiej jakości tkaniną, a tylna kanapa oferuje komfort nawet dla wysokich pasażerów. W drugim rzędzie dostępne są nawiewy, gniazda USB-C oraz podłokietnik z uchwytami.

Pojemność bagażnika wynosi 524 litry, a składane oparcia tylnych siedzeń w proporcji 60:40 pozwalają zwiększyć przestrzeń ładunkową.

Dane rynkowe i pozycjonowanie Camry Ascent Sport w ofercie

Toyota Camry 2025 w Australii dostępna jest w trzech wersjach: Ascent, Ascent Sport i SL.

Specyfikacja techniczna – Toyota Camry Ascent Sport 2025
Silnik 2.5L, 4-cylindrowy, hybrydowy
Moc systemowa 170 kW
Moc silnika benzynowego 138 kW
Moment obrotowy silnika benzynowego 221 Nm
Moc silnika elektrycznego 100 kW
Moment obrotowy silnika elektrycznego 208 Nm
Typ akumulatora Litowo-jonowy, 4.0 Ah
Skrzynia biegów e-CVT (bezstopniowa)
Napęd Na przednie koła
Masa pojazdu 1565 kg
Zużycie paliwa (cykl mieszany) 5.9 l/100 km (test), 4.0 l/100 km (deklarowane)
Pojemność zbiornika paliwa 50 l
Rodzaj paliwa Benzyna 95-oktanowa
Emisja CO₂ 91 g/km
Norma emisji Euro 6
Dopuszczalna masa przyczepy (z hamulcem) 400 kg
Długość 4920 mm
Szerokość 1840 mm
Wysokość 1445 mm
Rozstaw osi 2825 mm
Pojemność bagażnika 524 l
ModelCena (PLN)
Camry Ascent ok. 105 000 PLN
Camry Ascent Sport ok. 114 000 PLN
Camry SL ok. 143 000 PLN

Choć nie jest to zupełnie nowa konstrukcja, Camry 2025 została gruntownie zmodernizowana. Dach i drzwi pochodzą z poprzedniej generacji, ale przednia i tylna część nadwozia zostały przeprojektowane.

Wymiary nadwozia:

  • Długość: 4920 mm
  • Szerokość: 1840 mm
  • Wysokość: 1445 mm
  • Rozstaw osi: 2825 mm

Komfort prowadzenia i kultura pracy układu napędowego

Nowa Camry oferuje wyjątkową ciszę w kabinie, nawet przy wyższych prędkościach. Przejście między silnikiem spalinowym a elektrycznym jest płynne i niemal niewyczuwalne.

Jazda po nierównościach przebiega bezproblemowo, bez zbędnych drgań i hałasów. Nawet na nawierzchni o grubym uziarnieniu auto zachowuje stabilność i komfort.

System multimedialny po każdej podróży pokazuje dokładne zużycie paliwa i udział jazdy w trybie elektrycznym. To praktyczne rozwiązanie, które pomaga kierowcy optymalizować styl jazdy.

Camry Ascent Sport 2025 nie posiada adaptacyjnego zawieszenia, ale jego klasyczna konstrukcja działa zaskakująco skutecznie. Nie występują przechyły nadwozia, a tłumienie drgań jest bardzo dobre.

Po tygodniu użytkowania średnie spalanie w różnych warunkach drogowych wyniosło 5,9 l/100 km.

Wnioski po tygodniu jazdy nową Toyotą Camry

Toyota Camry Ascent Sport 2025 to samochód, który łączy oszczędność, komfort oraz nowoczesną technologię. Choć nie zachwyca awangardowym designem, to nadrabia praktycznością i jakością wykonania.

Nowa Camry nie próbuje być czymś, czym nie jest. To solidny, wygodny i ekonomiczny sedan, który ma szansę trafić w gusta nie tylko flot, ale także prywatnych kierowców ceniących niezawodność i komfort jazdy.