Płyn chłodzący i płyn hamulcowy.
Na zbiorniczkach poziomu płynu chłodzącego, płynu hamulcowego i płynu serwa hamulcowego znajdują się oznaczenia minimum i maksimum, a poziom płynu powinien zawsze znajdować się dokładnie pośrodku; jeśli poziom ten odbiega od normy, należy sprawdzić układ hamulcowy pod kątem ewentualnych wycieków lub sprawdzić, czy klocki hamulcowe są zużyte. Płyn chłodzący należy sprawdzać, gdy silnik jest zimny, w przeciwnym razie może dojść do poważnych uszkodzeń spowodowanych wyciekami.
Wycieraczki i światła przedniej szyby.
Przed wyruszeniem w podróż powinniśmy sprawdzić wycieraczki, ponieważ jest to część, która może ulec zużyciu, a którą bez problemu możemy wymienić sami. Wszystkie urządzenia oświetleniowe należy sprawdzać z zewnątrz i przy pracującym silniku, aby sprawdzić, czy są w pełni sprawne, a tym samym uniknąć ewentualnych mandatów i braku widoczności.
Hamulce, opony i łańcuchy śniegowe.
Zimą zawsze warto sprawdzić głębokość bieżnika (minimalna to 1,6 mm, choć zaleca się od 3 do 4 mm) opon i obserwować, czy nie są uszkodzone, warto też wozić ze sobą koło zapasowe, a także sprawdzić i wyregulować ciśnienie powietrza, którego optymalną wartość można znaleźć w instrukcji obsługi samochodu. Zimą ważne jest, aby mieć pod ręką łańcuchy śniegowe na wypadek burzy, a obecnie można kupić tekstylne łańcuchy śniegowe, które są wygodne i łatwe w montażu.